Learning Outcomes
- Opiskelija oppii hyödyntämään sosiaalista mediaa oman alan asiantuntijan roolissa
- Opiskelija osaa etsiä oman alan ajankohtaista sisältöä sosiaalisesta mediasta
- Opiskelija laajentaa asiantuntemustaan ja kohdekielistä sanavarastoaan omalla alalla
- Opiskelija osaa referoida suullisesti sosiaalisen median sisältöjä omalta alalta
- Opiskelija oppii ja keskustelee muiden alojen ajankohtaisista sisällöistä
Ways of working and activities
- Opiskelijat keskustelevat omasta sosiaalisen median käytöstä ja sisällöntuottamisesta sekä sosiaalisen median käyttämisestä yksityishenkilönä ja asiantuntijana: roolit, vastuut, sisällöt…
- Opiskelijat valitsevat kohdekielisen sosiaalisen median (blogit, vlogit, twitter-, instagram- ja Facebook-tilit, LinkedIn…), jota seuraavat koko kurssin ajan
- Ensimmäisellä käsittelykerralla opiskelijat kertovat, minkä sosiaalisen median ovat valinneet ja kuvailevat sitä (kuka tuottaa sisältöä, kohderyhmä, teemat, tarkoitus…) pienryhmissä
- Myöhemmin kurssilla opiskelijat referoivat sosiaalisen median sisältöä parin viikon välein pienryhmissä. Opiskelijat saavat ohjeistuksen, miten referoidaan (lähteiden ilmoittaminen, referointifraseologia)
How are students supported?
- Referointifraseologiaa käydään läpi yhteisesti
- Opettaja kannustaa omatoimisuuteen/itseohjautuvuuteen ja rohkaisee opiskelijoita ottamaan itse selvää oman alan ajankohtaisista teemoista sosiaalisissa medioissa, eikä opiskelija saa valmiita ehdotuksia aiheista/medioista
- Opettaja on tarvittaessa tukena pienryhmäkeskusteluissa
What kind of feedback do students get as their work progresses on their own skills and the development of their skills?
- Itsearviointia referoinnista, keskusteluista ja asiantuntijuuden kehittymisestä (esim. kevyt itsearviointitaulukko)
- Pienryhmältä keskusteluissa saatu palaute
How does it end? What happens next? How is the learning process and experience discussed and reflected upon?
- Seuratut sosiaalisen median kanavat kerätään vinkeiksi muille ryhmäläisille, mikä auttaa ja innostaa seuraamaan omaa alaa verkossa.
- Opettaja kannustaa seuraamaan jatkossakin omaa alaa myös sosiaalisessa mediassa
- Mahdollisesti kokoava keskustelu ajankohtaisista teemoista/prosessista kokonaisuudessaan
- Onko sanavarasto laajentunut?
- Onko asiantuntijuus omasta alasta lisääntynyt?
- Mitkä teemat ovat ajankohtaisia?
- Mitä sosiaalisia medioita ja apuvälineitä on käytetty?
- Aikooko opiskelija seurata sosiaalisen median oman alan sisältöjä jatkossakin?